Rekrutacja do jesiennej edycji Management Trainee – programu liderskiego, cały czas trwa! Program startuje już w listopadzie bieżącego roku. Aby lepiej poznać program i jego założenia, zapytaliśmy Natalię – stażystkę MT 2023, o jej doświadczenia, związane z Management Trainee. To już drugi artykuł z tej serii, zachęcamy do lektury!
Cześć Natalia. Kiedy dołączyłaś do Biedronki i w jakim obszarze obecnie pracujesz?
Do Biedronki dołączyłam w 2023 roku wraz z dziewięcioma równie ambitnymi uczestnikami programu Management Trainee. Aktualnie rozwijam się w obszarze HR, a swoją pierwszą rotację odbyłam w Dziale Szkoleń i Rozwoju.
Jak wspominasz proces rekrutacji?
Sam proces rekrutacji wspominam bardzo pozytywnie! Byłam pod ogromnym wrażeniem, jak szybko kolejne etapy następowały po sobie i przez cały czas mogłam liczyć na regularny feedback.
Który etap rekrutacji był dla Ciebie najtrudniejszy i dlaczego?
Najbardziej wymagającym etapem było dla mnie spotkanie z Członkiem Zarządu. Była to już ostatnia rozmowa, po której miała nastąpić decyzja o dołączeniu do programu menedżerskiego. Mimo, że było to jedno z krótszych spotkań, to nie mniej wymagające od wcześniejszych etapów. Pytania, które otrzymałam, były bardzo konkretne, bazujące na moim wcześniejszym doświadczeniu zawodowym i wiedzy na temat rynku, dzięki czemu mogłam podzielić się swoimi spostrzeżeniami w danym temacie.
Dlaczego branża FMCG? Co w tej branży podoba Ci się najbardziej?
Branża retail przyciągnęła mnie z wielu powodów. Przede wszystkim, jest to sektor, który dynamicznie się rozwija i jest nieodłącznie związany z codziennym życiem ludzi. Dzięki temu, że Biedronka jest liderem na Polskim rynku, mam okazję pracować z profesjonalistami i wspólnie wyznaczać trendy na rynku. Na retail postawiłam również ze względu na szybkie tempo pracy. Branża FMCG jest właśnie z tym kojarzona, w związku z czym każdy dzień przynosi nowe wyzwania i możliwości. Taka dynamika sprawia, że praca jest ekscytująca i pozbawiona monotonii.
Jak wspominasz pracę w sklepie – opowiedz nam o tym, gdzie pracowałaś, jak wspominasz zespół, które zadania były najtrudniejsze, jak wspominasz to z perspektywy czasu?
Jednym z elementów programu jest poznanie operacji, czyli sposobu funkcjonowania sklepów i centrum dystrybucyjnego. Ten czas miałam okazję spędzić w Gdańsku i doświadczyć specyfiki pracy w sklepach sezonowych. Zespół, z którym pracowałam, był zgrany i pomocny, a ja od samego początku czułam wsparcie ze strony Kierownika Sklepu, u którego szkoliłam się przez kilka tygodni. Najtrudniejszym zadaniem w roli Kierownika Sklepu wydaje mi się odpowiednia organizacja czasu i pracy, aby podczas jednej zmiany wykonać wszystkie zadania. Mogę śmiało powiedzieć, że z perspektywy czasu, praca na sklepie oraz w centrum dystrybucyjnym była dla mnie bardzo wartościowym doświadczeniem. Pozwoliła mi zrozumieć dlaczego niektóre procesy przebiegają w określony sposób, co jest dla mnie cenną wiedzą, w kontekście przyszłych zadań, które będę realizowała w obszarze HR.
Czy drugi raz zdecydowałabyś się aplikować do Management Trainee?
Gdybym miała cofnąć się w czasie do momentu podejmowania decyzji o dołączeniu do programu, to z pewnością podjęłabym taką samą decyzję. Program daje możliwości rozwojowe, jakich nie doświadczymy podczas zwykłych praktyk czy staży. Zachęcam wszystkich do spróbowania swoich sił – być może to właśnie Tobie pisana jest kariera menedżerska w Biedronce!
Ty też możesz spróbować swoich sił i wziąć udział w procesie rekrutacji! Dowiedz się więcej na: www.pracawbiedronce.pl/management-trainee/.