Współpraca z CARITAS

Prawdziwe społeczne zmiany na lepsze dokonują się nie wskutek jednorazowych, głośnych akcji, lecz dzięki systematycznym działaniom – w tym programom prowadzonym w partnerstwie społeczno-prywatnym.

Młody chłopak i starsza kobieta rozpakowują zakupy

Wieloletnia współpraca sieci Biedronka i Caritas Polska, które razem realizują m.in. program „Na codzienne zakupy”, pokazuje, jak skutecznie pomagać na co dzień osobom starszym.

Karta dla seniora
W 2019 roku już po raz drugi Biedronka przeznaczyła ponad 10 mln zł w ramach programu wsparcia finansowego osób powyżej 60. roku życia. Przeszło 6600 potrzebujących otrzymywało miesięcznie 150 zł na zakupy w Biedronce. Od marca do grudnia środki te trafiały na specjalną kartę przedpłaconą „Na codzienne zakupy”, a beneficjenci mogli je suwerennie wydawać. Adresatami programu są osoby starsze, w trudnej sytuacji życiowej – często żyjące w ubóstwie, samotne lub niepełnosprawne. Do programu kwalifikują je diecezjalne oddziały Caritas. Seniorzy mają także zapewnione wsparcie wolontariusza podczas zakupów. Seniorzy mogą też uczestniczyć w różnych spotkaniach i aktywnościach, dzięki którym dostają szansę na poradzenie sobie z często dokuczającą im samotnością i trudami życia codziennego.

Wyjątkowa współpraca
Biedronka współpracuje z Caritas w Polsce od 2006 roku także przy organizacji festynów rodzinnych „Bądźmy razem”. Co roku przekazuje ok. 70 000 paczek dla dzieci na Dzień Dziecka, Mikołajki, Dzień Chorego. Na co dzień współpracuje z diecezjami Caritas, przekazując żywność potrzebującym z prawie 800 sklepów do 27 organizacji w ramach „Spiżarni Caritas”. Dofinansowała również zakup kilkunastu samochodów-chłodni do przewozu żywności oraz wspiera świąteczne zbiórki żywności „Tak, pomagam” oraz „Kromka chleba dla sąsiada” (około 600 ton rocznie). W tym roku za współpracę z Caritas Polska Biedronka została laureatem konkursu Dobroczyńca roku.

Powiązane artykuły

logo Spokojna Głowa i Biedronka

Czym jest Spokojna Głowa w Biedronce?

Statystyki mówią, że nawet co 4. Polak ulega syndromowi wypalenia zawodowego. Dlatego w Biedronce uruchomiliśmy międzydziałowy projekt Spokojna Głowa. Jego głównym celem jest dostarczenie naszym pracownikom wiedzy i inspiracji z zakresu motywacji, odporności psychicznej oraz ruchu i diety.

czytaj więcej