10 września odbyła się uroczysta Gala wręczenia Nagród Employer Branding Excellence Award 2020. Biedronka zajęła pierwsze miejsce za dwie kampanie wewnętrzne: Razem Zadbajmy o Zdrowie oraz Świeżoznawcy. Otrzymaliśmy również wyróżnienie w kategorii Strategia Employer Brandingowa.
Konkurs EBEA 2020 jest organizowany przez HRM Institute od 9 lat – pierwsze nagrody przyznane zostały w 2012 r. Nagrodzeni pracodawcy prezentują swoje projekty w czasie Gali konkursu. Ideą konkursu jest nagrodzenie przedsiębiorstw, które budują swoją markę w sposób kreatywny, z wykorzystaniem najnowszych trendów oraz technologii.
Dlaczego udział oraz otrzymane nagrody i wyróżnienia są dla nas takie ważne? Biedronka to tysiące zespołów w całej Polsce, które codziennie dbają o naszych klientów. Jako pracodawca chcemy więc otoczyć naszych pracowników należytą opieką. Co roku w ramach programu pracownicy mają możliwość skorzystania z pakietu badań profilaktycznych, telekonsultacji i innych dodatkowych aktywności. Z bezpłatnych badań profilaktycznych mogą skorzystać pracownicy sklepów i magazynów zatrudnieni na umowę o pracę. Dzięki kampanii Razem Zadbajmy o Zdrowie na badania zgłosiło się o 20% więcej pracowników niż roku wcześniej. Jednemu z nich udział w akcji uratował życie!
Z kolei Świeżoznawcy to kampania, która pozytywnie wpłynęła na zaangażowanie pracowników i ich troskę o kategorię produktów świeżych. W Biedronce od lat budujemy kulturę swieżości dlatego nasi Świeżoznawcy to ludzie, którzy znają jej wartość. Potrafią o nią zadbać, nawet jeśli wymaga to sporego zaangażowania. Wykazują się szeregiem kompetencji: umiejętnością pracy pod presją czasu, uważnością, dbałością o detal, terminowością i szybkością reakcji.
Szkolenie „Zostań Świeżoznawcą” dedykowane jest dla każdego nowo zatrudnionego pracownika w sklepie wdrażającego się na stanowisko Sprzedawca Kasjer. Tylko w 2019 roku przeszkoliliśmy 7425 Sprzedawców Kasjerów podczas 118 800 godzin szkoleniowych. Podczas szkolenia pracownik zapoznaje się z podstawowymi zasadami pracy w obszarze produktów świeżych – w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa i ryb. Dzięki temu pracownicy w sklepach umocnili poczucie, że są ekspertami znającymi się na asortymencie i potrafią najlepiej doradzić klientowi podczas zakupów.
Gratulujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji projektów oraz pozostałym wygranym i wyróżnionym.
Wielkie podziękowania należą się również Agencjom, z którymi współpracowaliśmy przy projektach: Employer Branding Institute, Job’n’joy oraz Aboutad.